Marketing

Marketing

 

De markt wordt de laatste jaren overspoeld met de leukste en hartverwarmende cadeaus voor onder andere Valentijnsdag. De marketing van winkels speelt daar natuurlijk op in. Op een uitzondering na schijnt Valentijn vooral een happening te zijn voor vrouwen en jong volwassenen. Ze hopen in stilte iets te ontvangen van hun geliefde. Maar ook zijn er mannen die zich vereerd voelen als er iemand aan hun denkt.

Er zijn mannen die daar direct op inspelen en iets leuks kopen voor hun vriendin of vrouw. Dat geldt natuurlijk ook voor vrouwen die hun lover iets leuks willen geven. Toch zijn niet alle mannen zo attent. Je hebt mannen die hun geliefde regelmatig verwennen met cadeaus. Dat hoeft niet altijd met Valentijnsdag te maken te hebben. Zo af en toe kopen ze waarschijnlijk een bloemetje of een ander speciaal cadeau. In de prijs hoeft het niet te zitten. Een klein gebaar is vaak heel speciaal.

Toch zijn er mannen die zich niet bezighouden met dit soort speciale dagen. Sommige vergeten het door hun drukke werkzaamheden of staan er simpelweg niet bij stil. Anderen zijn zo nuchter en zien het nut van Valentijnsdag simpel weg niet in.

‘Een van mijn zoons is jammer genoeg niet zo attent voor Moederdag, hoorde ik eens een mevrouw tegen haar vriendin zeggen. Zijn andere broers vergeten mij niet’ vervolgde ze haar verhaal.  

‘Hij zal ongetwijfeld wel van je houden, maar dan op zijn manier. Liefde is nu eenmaal niet te koop’ antwoordde haar vriendin en daar kon ze het mee doen.

‘Al die flauwekul voor zo’n dag’ vertelde een kennis én publiek tijdens een verjaardag waarbij mijn man en ik aanwezig waren. Ik werk voor mijn gezin. Valentijn is geld spekken voor de winkelier. Zijn vrouw was het er duidelijk niet mee eens.

Mannen en vrouwen kun je nu eenmaal niet op één hoop gooien. Iedereen is nu eenmaal verschillend. Natuurlijk zijn er vrouwen die hun mannen een stille hint geven dat hij aan haar denkt rond Valentijnsdag. Meestal ligt het idee bij de vrouw die nu eenmaal gek is op attenties.

Toch zijn er ook vrouwen die al dat gedoe rond Valentijn maar niets vinden. Alleen Sinterklaas en de Kerst blijkt bij ons Hollanders erin gebeiteld te zitten. Deze feesten zitten nu eenmaal in onze genen. Daarentegen staat Valentijnsdag nog in de kinderschoenen.

 

2 gedachtes over “Marketing

  1. Tja zo is het mannen komen van mars en vrouwen van Venus . In dit geval hebben ze gelijk. Attent zijn komt vanuit het hart en is niet dag gebonden . Raak geschreven stukje

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s